Impreza okolicznościowa "Witamy wiosnę na wesoło" przeznaczona jest dla uczniów klas drugich. Celem imprezy jest pielęgnowanie tradycji szkolnej oraz integrowanie zespołów klasowych i społeczności drugoklasistów.
SCENARIUSZ IMPREZY OKOLICZNOŚCIOWEJ
OPRACOWANIE: Halina Domaszewska, Małgorzata W. Glińska, Bożena Gronostajska
TEMAT: Witamy wiosnę na wesoło .
TERMIN REALIZACJI: 21 marca 2006r.
CZAS: ok. 90 min., początek-godz.8.00, koniec- ok. 9.30.
CELE:
- Kultywowanie tradycji szkolnej – „Pierwszy dzień wiosny”;
- Integracja zespołów klasowych i społeczności drugoklasistów;
- Stymulowanie twórczości dziecięcej (aktywność artystyczna, literacka, muzyczna);
- Stwarzanie możliwości prezentacji własnej twórczości;
- Wytworzenie atmosfery dobrej zabawy i wzajemnej życzliwości.
ŚRODKI: losy z przydziałem kolorów i liter, 6 plakatów wyrażających składowe litery wyrazu wiosna w odmiennych szatach kolorystycznych, kukły – Marzanny z wizytówkami, , karty z zadaniami do wiosennej zgaduj- zgaduli .
METODY :
aktywne - swobodna twórczość plastyczna i literacka , zabawa z muzyką.
ORGANIZACJA IMPREZY:
- Czynności przygotowujące.
- Zapoznanie z regulaminem imprezy „Witamy wiosnę na wesoło”(w załączniku),
- Losowanie kolorów i liter przez przedstawicieli poszczególnych klas na dwa tygodnie przed imprezą,
- Przygotowanie w klasach plakatów z wylosowaną literą wyrazu wiosna ,
- Wykonanie kukły Marzanny z surowców wtórnych oraz jej wizytówki,
- Przygotowanie haseł żegnających zimę i witających wiosnę,
- Parada „ wiosenek” .
- Prezentacja zadań i wspólna zabawa:
- Powitanie – zabawa integracyjna Ludzie do ludzi;
- Przedstawienie programu imprezy
- Ekspozycja plakatów literowych przez reprezentantów grup i tworzenie hasła WIOSNA;
- Parada i przedstawienie kukieł;
- Rewia okrzyków odstraszających zimę przez poszczególne klasy;
- Wspólny śpiew i zabawa z piosenką Wiosenny mazurek ;
- Prezentacja „ wiosenek „ przez poszczególne klasy
- Okrzyki na powitanie wiosny – popisy uczniów;
- Wiosenna zgaduj- zgadula ( wykonanie 4 zadań przez 3-osobowe drużyny ).
- Rozdanie dyplomów za uczestnictwo w imprezie.
- Pożegnanie – wspólna zabawa ze śpiewem.
REGULAMIN IMPREZY „ WITAMY WIOSNĘ NA WESOŁO”
- Przedstawiciele klas drugich z wychowawcami spotykają się w dn. 8 III 2006 r. w sali 110.
- Losowanie kolorów ( żółty, zielony, pomarańczowy, czerwony, niebieski, różowy)przez uczniów. Kolor ten akcentują dzieci w swoim ubiorze podczas imprezy w dn. 21.III. 2006r.
- Losowanie litery z hasła (w, i, o, s, n , a) przez przedstawicieli klas i zlecenie wykonania plakatu z tą literą z uwzględnieniem koloru (na arkuszu szarego papieru).
- Przygotowanie według własnej inwencji kukły Marzanny ekologicznej (z wykorzystaniem surowców wtórnych ) i jej wizytówki (humorystyczne ujęcie imienia i nazwiska).
- Ułożenie jednego hasła na pożegnanie zimy i jednego na powitanie wiosny. Przygotowanie prezentacji okrzyków ( w formie układu ruchowego, mile widziane rekwizyty ) .
- Wybranie w klasie „Panny Wiosenki ” i parada” wiosenek” podczas imprezy (oryginalny strój , rekwizyty).
- Przygotowanie piosenki „Wiosenny mazurek .
- Wyłonienie spośród uczniów 3 –osobowej reprezentacji do „Wiosennej zgaduj-zgaduli”( zadania związane będą z aktualnie przerabianym materiałem nauczania) .
- Prosimy o punktualne przybycie na imprezę w dniu 21 marca 2006 r. na małą salę gimnastyczną (patio) i zabranie ze sobą dobrego humoru.
Początek imprezy – godz. 8.00, zakończenie – ok. 9.30.
Opracowanie i prowadzenie imprezy: H. Domaszewska, M.Glińska., B.Gronostajska,
Zestaw zadań do zgaduj- zgaduli.
Zad. nr 1 . Przestaw litery w wyrazach tak, aby otrzymać nazwy ptaków (załącznik 1) .
Zad. nr 2 . Ułóż i napisz zdanie z wyrazów rozpoczynających się literą „ W” . Postaraj się, aby składało się ono przynajmniej z 5 takich wyrazów i tworzyło logiczną całość. Przykład : Kolorowe krokusy kwitną koło klombu. W………… w……………. w ……… w……………. w……….. .
Zad. nr 3 . Rozwiąż rebusy- podaj nazwy wiosennych kwiatów (załącznik nr 2 ) .
Zad. nr 4. Uzupełnij brakującymi literami dwa przysłowia o wiośnie. Jaskółka i pszczółka lata, znakiem to wiosny dla świata. W marcu śnieżek sieje, a czasem słonko grzeje. Ja…kó..ka i p…czó..ka la… a, znaki..m to …iosny dla ś…iata. W ma.. cu śnie..ek si…je, a cz..sem sło…ko g…eje. Ułóż i napisz zdanie z wyrazów rozpoczynających się literą „ W” . Postaraj się, aby składało się ono przynajmniej z 5 takich wyrazów i tworzyło logiczną całość.
Przykłady : Kolorowe krokusy kwitną koło klombu. lub Kłótliwa Karolina kąpie krzykliwą Kasię.
W………… W……………. W……… W……………. W……….. . ………………………………………………
Uzupełnij brakującymi literami dwa przysłowia o wiośnie. Ja…kó..ka i p…czó..ka la… a, znaki..m to …iosny dla ś…iata. W ma.. cu śnie..ek si…je, a cz..sem sło…ko g…eje.